Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Program Kazanımları ve Program Eğitim amaçları
Beceriler |
-Kuramsal -Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
1.Sağlık Kurumları Yönetimi uygulamalarında yönetsel uygulamalardan yararlanabilir. |
1 |
1 |
||||
2.Yönetsel uygulamalara eleştirel gözle bakabilir. |
1 |
1 |
||||
3.Sağlık hizmetlerinde bakımın kalitesini artırmada yeni fikirler üretebilir. |
1 |
1 |
||||
4.Sağlık Yönetimi alanında bilimsel araştırma yapabilmesi için yeterli düzeyde istatistik ve araştırma metodolojisi açıklayabilir. |
4 |
4 |
||||
5. Uzmanlık alanı ile ilgili kavramları profesyonel sağlık yönetimi kavramları ile bağdaştırarak tartışabilir. |
2,3 |
2,3 |
||||
6.Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede sağlık yönetimindeki yeni yaklaşımları kullanabilir. |
1,2 |
1,2 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2. Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
3.Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4.Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. |
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2-Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
-Kavramsal -Bilişsel |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
|||
Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanabilir ve verdiği hizmeti değerlendirebilir. |
2 |
2 |
||||
Araştırmalardan elde ettiği sonuçları sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtabilir. |
1 |
1 |
||||
Öğrenme ve öğretme stratejilerine uygun sunum yapabilecek eğitim becerisi kazanabilir. |
3,4,5,6 |
3,4,5,6 |
||||
Sağlık Yönetimine ilişkin mesleki etik kuralları açıklayabilir ve yönetsel uygulamalara yansıtır. |
1 |
1 |
||||
Sağlık Yönetimi uygulamalarında problem çözme yaklaşımını uygulayabilir. |
1,2 |
1,2 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1-Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
3-Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5-Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
6-Deneysel araştırma planlar, yapar. |
1-Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahiptir.
2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder ve çözüm önerileri getirir.
3-Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5-Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6-Alanı ile ilgili araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
|||||
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1,3 |
2,3,4,5 |
||||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
|
|
|||||
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||||
Öğrenme Yetkinliği
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
2,3 |
1,2 |
|||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
1,2,3 |
1,3,4 |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4. Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5.İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
|
|||||
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
1.2. |
1.2.3. |
||||
Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilmek, sağlık yönetimi uygulamalarında kullanabilmek, araştırmaların devamlılığı için yeni problem alanları belirler, eleştirel düşünür. |
1.2.3. |
1.2.3. |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
2. Alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma düzeyine sahip olma ve gereken bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
3. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirme |
1. En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki yenilikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2. En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki yenilikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
|||||
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
TYYÇ |
TAY |
|||
Profesyonel sağlık yönetimi alanının gelişimine katkıda bulunur |
1.2.3. |
1.2.3. |
||||
Aile ve toplumun sağlık ve refahını sağlık yönetimi ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur |
1.2.3. |
1.2.3. |
||||
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETRLİLİKLERİ (TAY) |
|||||
1. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi ileri düzeyde kavrama bilgisine sahiptir.
|
1. Amaca uygun program, planlama, yürütme ve değerlendirmede uluslararası standartlarda mesleki otonomisini kullanır, klinik uygulamalar yapacak yeterli deneyime sahiptir. 2. Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. 3. Sağlık Yönetimi uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. |
|||||